poradna, servis, půjčovna

Otlaky (puchýře) z kolečkových bruslí

Nastavení bruslí s ohledem na rovnováhu

Pokud máte vybranou velikost brusle, můžete začít s nastavováním pozice rámu. Pokuste se postavit rovně a zjistěte, jak jste na tom s rovnováhou. Díky rámu s X-slot systémem je možné pozici rámu upravit a tím rovnováhy docílit. Pokud vám kolena padají dovnitř a nohy tvoří písmeno X, je nutné povolit šrouby a přední i zadní část rámu zatlačit směrem dovnitř. V opačném případě, kdy nohy připomínají písmeno O, rám zatlačíme směrem ven.

Pokud jste pozici rámu změnili a rovnováhy stále není dosaženo, je možné použít tzv. „side control“, malý klínek, který umístíte mezi rám a botičku. V případě X nohou vyšší část klínku vložte zvenku, naopak u nohou ve tvaru písmene O musí být vyšší strana klínku vložena zevnitř.

Tlakové body, puchýře, hubené nohy

Z různých důvodů se může stát, že vám vybraná brusle nesedí přímo na nohu. brusle vás můžou například tlačit na kotník nebo naopak vám brusle v určitém místě může být větší. Abyste se vyhnuli nepříjemným talkovým bodům v brusli nebo naopak tření a vzniku puchýřů, je možné použít vložky s podporou klenby nebo tzv. „footies“. Vložky mají různou tloušťku a podporu klenby, a to jak podélně, tak i příčně. Footies jsou k dostání v různých výškách, tloušťkách a s rozdílným typem vycpávek. (Např. s extra vycpávkou kotníku.)

Dále je možné, že vaše nohy nejsou zvyklé na bruslení nebo na nové brusle. V tomto případě je nutné postupovat krok za krokem. Napoprvé nebruslete moc dlouho. Ujistěte se, že se vám noha uvnitř nehýbe, v opačném případě by to mohlo způsobit tření a následně puchýře. Také je vhodné použít ponožky určené přímo k bruslení nebo náchylná místa přelepit náplastí.

Ortopedické problémy

V případě plochých chodidel má noha tendenci padat dovnitř i přes možnost nastavení pozice rámu. Pro dosažení rovnováhy je možné vyzkoušet následující pomůcky, a to přímo na boso. Aby chodidlo bylo ve správné poloze i navzdory plochým nohám, můžete použít podporu klenby, ¾ vložku s podporou klenby a pokud máte v brusli dostatečný prostor, můžete přidat celou vložku s podporou klenby.

Tyto pomůcky nemusí pomoci nejen k dosažení rovnováhy, ale i k eliminaci tlaku na kotník. ¾ vložka nebo tzv. „shock absorber“ pozvedne patu a tím dostane kotník v brusli výše, mimo tlakovou zónu.

 Zavazování bruslí

Obecně platí, že čím pevněji brusli zavážete, tím více kontroly nad bruslí můžete očekávat. Avšak volnější zavazování znamená větší pohodlí. Pokud si přejete větší podporu nohy, ujistěte se, že máte tkaničky provlečeny až do horních oček. To zajistí menší ohebnost a větší podporu. Tkaničky také můžete použít dvě, první na spodní část brusle, a druhou na vrchní část. Tímto způsobem se dají dotáhnout obě části odděleně.

Skořepina brusle se dá pomocí pásku na suchý zip nebo přezky také dotáhnout různě. Povolte pro větší ohebnost, která trénuje stabilitu a tím posiluje vazy a svaly. Skořepinu naopak utáhněte, pokud chcete větší podporu, výkon a tvrdě se odrážet.

Většího komfortu i při pevně dotažené brusli se dá docílit tepelným tvarováním vnitřní botičky nebo bruslí celkově. Před tímto úkonem je třeba se ujistit, že materiály tepelně tvarovatelné jsou a poté postupovat podle instrukcí v návodu.

Před tím, než se vydáte konečně bruslit, zkontrolujte dotažení všech šroubů (skořepina, rám, přezky atd.). Za kontrolu stojí také kolečka s ložisky, zda se bez problému otáčejí a jdou snadno sundat.

Diskuse
Nebyly vloženy žádné příspěvky
Přidat nový příspěvek
Jméno
Email
Text
Filtrovat kategorie
Cenový limitPouze sklademVypíše pouze produkty skladem