poradna, servis, půjčovna
Menu
Naše prodejna
Dotazy na zboží
+420 725 328 027

Adresa:
Charkovská 399/16,
Praha 10 Vršovice
Otevírací doba:

  • pondělí: 12-19 hod
  • úterý:     9-12 hod
  • středa:   12-20 hod
  • čtvrtek:  12-19 hod
  • pátek:    12-18 hod
  • sobota:  jen sudé týdny 10-13 hod

SVÁTKY 5.7 a 6.7 ZAVŘENO

Sudé soboty: 30.6, 14.7, 28.7, 11.8, 25.8, 8.9, 22.9, 6.10, 20.10..

kolečkové brusle - prodejna Praha

Přihlásit se
registrace
Nákupní košík
Váš nákupní košík je prázdný.

Zpět
Bolest v holenní části.
ondra1975  |  09.05.2012 12:00:39
Zdravím. Snad můj dotaz patří do této rubriky. Na bruslích už jezdím víc než rok. Jsem spíše mírně pokročilá rekreační kategorie. Umím se rrrozjet, brzdit patou, trošku i zatáčet, ale to je vše. :) Při bruslení mě však trápí velká bolest v holenní části nohou. Chvílema se musím fakt překonat, abych to vydržel a nesložil se. Jezdím zhruba 2x denně cca 15 Km. Pořídil jsem si kvalitnější a dražší kolečka + ložiska. Holenní kosti bolí hlavně v první půlce jízdy, pak to většinou trochu poleví. Prosím poraďte mi, zda-li je to normální a chce to častěji jezdit, aby si nohy zvykly, nebo zda-li to může být špatnou technikou jízdy či něčím jiným. Ještě dodám, že mi je 36 let a v práci i ve volném čase většinou moc neposedím, tak jsou nohy často unavené. A často jezdím na kole.

Díky.
RE:Bolest v holenní části
kaja  |  10.05.2012 14:10:38
Dobrý den,



napište svůj osobní mail a zkusím poradit, ovšem nejsem fizioterapeut, nebo někdo podobný, mohu mluvit pouze ze zkušeností. Stačí i když se ozvete na můj, zde uvedený mail.



s pozdravem

kaja







bolest v holenich
radek  |  10.05.2012 22:45:13
nenapsalas jake mas brusle, zkus si jednoduchy test, par dni nebrusli aby si holene odpocly,pak si pujc v pujcovne nebo od nejake kamaradky kvalitni pohodlne brusle tve velikosti a uvidis zda se bude bolest opakovat.
sry
radek  |  10.05.2012 22:47:51
pardon nejak jsem si vsugeroval,ze si holka, tak si to preved do panskeho rodu.
Bolesti v holeních.
ondra1975  |  15.05.2012 09:01:29
Nejdřív zkusím protahovací cviky. Taky se zeptám doktora. Našel jsem si i doktora pro sportovce. Pokud to nepomůže, tak pak zkusím jiné brusle z půjčovny.

Díval jsem se po krámech na nové brusle a všiml jsem si, že některé to mají pod chodidlem a hlavně pod patou takový měkčí, odpružený, jako sportovní běžecké boty. To ty moje brusle to maj dost natvrdo a navíc mám tvrdý kolečka. Cesta po které jezdím není zrovna hladká, je většinou mírně hrubá, nic příjemného. Možná se vibrace z nerovnosti příliš přenášejí do holenních kostí.

Zkusím to provizorně vypodložit třeba karimatkou, pokud je pak vůbec nazuji.
bolest v holenich
radek  |  15.05.2012 12:53:08
mam speedove brusle bez jakekoliv vibracni podlozky, vysoke fitnes brusle a holen jsem nikdy necitil.podle me to bude bruslema, teda pokud je v holeni casti prilis nedotahujes. nez zacnes neco vymejslet, zkus jine brusle. urcite bude problem tam, pokud tedy netrpis nejakou vadou nebo abnormalii nohou:-)
bolesť v holeni časti jednoduchý dôvod
pavel  |  18.05.2012 09:01:02
je to jednoduché a prosté kolene bolia ked nohy dobre neprekrvuju neprudi v nich dostatok krvi do svalu ktorí sa pri športe namaha ten problém budeš mať aj pri obyčajnom behu ked si silno stiahnes tkanicky na botach skús malý test jednu viru si utiahni silno a jednu slabšie a uvidíš ktora tá bude bolieť takže brusle nemusíš kupovať nové len si ich tak moc neutahuj vyskúšaj

bolesť v holenich
pavel  |  18.05.2012 09:03:47
je to jednoduché a prosté kolene bolia ked nohy dobre neprekrvuju neprudi v nich dostatok krvi do svalu ktorí sa pri športe namaha ten problém budeš mať aj pri obyčajnom behu ked si silno stiahnes tkanicky na botach skús malý test jednu viru si utiahni silno a jednu slabšie a uvidíš ktora tá bude bolieť takže brusle nemusíš kupovať nové len si ich tak moc neutahuj vyskúšaj

bolest v holenich
pavelin  |  13.07.2015 10:40:26
Bolest holeních kostí je způsobená tím,že rám brusle není ve středu se středem vaší rovnováhy.Na speed bruslích co jezdím je to

jednoduché seřízení.Posunu rám v přední částí kousek vlevo nebo vpravo.U fitnessových bruslí to nejde tam je rám napevno.Musíte proto vyzkoušet

brusle různých výrobců až vám nějaké budou sedět s vaší rovnováhou.To se ale podaří málokomu tak jezdí a trpí.Rozdíl rovnováhy u různých bruslařů je veliký.Moje rovnováha je ,že předek rámu mám mezi palcem a prvním prstem.U dalších kolegu je to buď stejné nebo to musí mít mezi prvním a druhým prstem.Rozdíl centimetr vlevo nebo vpravo hraje důležitou roli jestli vás bude trápit bolest.Ještě bych se zmínil o bolestech chodidel v bruslích ta je způsobena silným utažením bruslí a jiných faktorů které se pokusím popsat.Každému se líp jezdí když jsou brusle utažené.Když máte brusle moc velké nebo u žen moc široké nebo úzké je to na nic.Nyní popíšu jak to řeším já.Ale předem musím napsat že to je každodenní boj.Slabší povahy to vzdají po prvním bruslení.Těch faktorů co to způsobuje je hodně a pokud neodstraníte všechny tak se bolesti nezbavíte.

1. zjistit jestli vaše chodidlo netrpí pronací nebo supinací to je že máte nohy buď do (O) nebo (X)

poznáte to když se podíváte zezadu na své dva roky staré boty jak jsou sešlapané.

pronace - s nohama do X je sešlapaná vnitřní část

supinace - s nohama do O je sešlapaná venkovní část

řešení: u speed podložením klínků pod rám buď zvenku nebo zevnitř.Tím se noha vyrovná.

u fitness to může zlepšit kvalitní ale ,,šíleně drahé anatomické vložky do bot .Bohužel u fitnes se to vetšinou

nepodaří úplně odstranit ale může se to zlepšit.Já mám nohu neutrální tzn.že mé boty jsou sešlapané všude stejnoměrně.

Budu popisovat jak to řeším já na speed karbonových bruslích.

Na začátku bruslení vás bolí šíleně chodidla v bruslích.Mozek když zjistí,že jste moc utáhly brusle začne vysílat šílenou bolest.

Když mozek zjistí ,že na to kašlete tak se bolest vypne po pěti km.

Abychom se tomu vyhnuly tak nemůžete mít moc utažené brusle.Ale to se bude noha zase viklat což také není dobré.

Já to řeším tak,že jsem roztřihl tkaničky na půl .Jedny tkaničky mám od první dírky do páté a ty utáhnu jen zlehka.Další

tkaničky mám od šesté do osmé a ty utáhnu na fest aby byl kotník utažen.Nártový pásek utáhnu jen tak zlehka protože on je

hlavní původce bolesti.A začnu bruslit.Tím že není úplně utažen nártový pásek tak se cítíte trochu nejistě.Po 5 km ho trochu

utáhnu a po dalších 5 km znovu.Takže po 10 km můžu jet naplno.Někdy mám tendenci utáhnout pásek víc ale to má

za následek to že noha je stažená do tvaru tunelu nebolí dobře se vám jede protože je noha utažená ale až

dobruslíte a vyzujete brusle tak zjistíte že se nemůžete pořádně postavit na chodidlo.Před x lety jsem měl fitness které měly utahování

lankem.Nejlepší systém který umožňoval za jízdy trochu přitáhnout lanko.Málo kdo má to štěstí,že mu brusle sedí a nemá

žádné problémy které by musel řešit.Také když nebudete mít brusle ve své rovnováze tak se vám budou dělat puchýře bud

na vnitřní straně paty nebo na venkovní straně.Pak existují další problémy z měkkým jazykem.Tkaničky vás řežou.Nebo velká

klenba nártu.Vydrží jenom zapálení bruslaři kterým se podaří odstranit všechny problémy.
Bolest v holeních
VojtaF  |  11.06.2016 15:18:44
Měj jsem stejný problém, který jsem nejprve řešil mírnějším utaženým tkaniček a pásku přes nárt,ale jen tak aby bota nebyla volná.Bolest neustupovala. Po ujetí 3-4 km bolest odezněla.Potom jsem dostal radu, abych více pokrčil kolena a najednou bylo po bolesti.Už rok si jízdu užívám bez bolesti v holeních i když jsem začátečník.
Zpět